Znajdujesz się tutaj: Start > Strona główna: > Wszystkie komunikaty > Każda naczepa na tory

Każda naczepa na tory

06.06.2013 Lipsk/Monachium — Na transport logistic, międzynarodowych targach logistyki, transportu, systemów informatycznych i zarządzania łańcuchami dostaw, firma CargoBeamer ogłosiła oficjalnie uruchomienie komercyjnych przewozów w transporcie kombinowanym kolejowo-drogowym. Uruchomienie obu pierwszych relacji stanowi urzeczywistnienie wizji mobilności elektrycznej dla wszystkich naczep nieprzystosowanych do podnoszenia żurawiem.
  • Uruchomienie przewozów komercyjnych na dwóch trasach europejskich
  • Cotygodniowe dostawy seryjnych wagonów
  • Trwa budowa kilku terminali przeładunkowych
Od czerwca 2013 r. CargoBeamer we współpracy ze spółką Volkswagen AG realizuje przewozy na trasie Wolfsburg–Barcelona i buduje w zakładzie Volkswagena w Wolfsburgu stację przeładunkową.
Unser Netz . Grenzüberschreitend
Druga trasa relacji Rostock-Wiedeń połączy obszar gospodarczy Skandynawii i Europy Środkowej i Południowej. Firmy ERS Railways B.V. i CargoBeamer podpisały umowę o długoterminowej współpracy na tym kierunku.
Dalsze relacje w przygotowaniu: We współpracy ze spółką BLS Cargo AG od 2014 roku planuje się uruchomienie kursów wahadłowych w tranzycie alpejskim znad Morza Bałtyckiego przez Przełęcz św. Gotarda. Pierwsze przejazdy w celu pomiaru skrajni wykazały, że CargoBeamer to jedyny system w transporcie kombinowanym, który ze standardową naczepą o wysokości 4 metrów spełnia wymagania dotyczące skrajni na tej trasie.
W roku 2015 planuje się uruchomienie przewozów Wschód-Zachód na trasie Calais – Berlin – Polska i kraje bałtyckie. Obecnie trwa już budowa automatycznego terminalu na Litwie umożliwiającego automatyczną zmianę rozstawu kół. Planuje się budowę kolejnych stacji przeładunkowych w Calais (Francja), Hagen (Niemcy) oraz Legnicy (Polska).
Dr.-Ing. Hans-Jürgen Weidemann
Dr Hans-Jürgen Weidemann, Prezes Zarządu spółki CargoBeamer AG: „Bardzo się cieszę, że udało nam się urzeczywistnić wizję zrównoważonej, efektywnej i emitującej tylko niewielkie ilości CO2 mobilności elektrycznej dla samochodów ciężarowych. Spedycje i firmy logistyczne mogą wreszcie połączyć transport drogowy i kolejowy z korzyścią dla środowiska i własnej rentowności. Duże zainteresowanie klientów świadczy o tym, że CargoBeamer stanowi idealną odpowiedź na potrzeby branży logistycznej.”
CargoBeamer transportuje naczepy na platformach. Platformy można załadować jeszcze przed przyjazdem pociągu. Przeładunek na tory może odbywać się metodą tradycyjną za pomocą żurawia lub na automatycznych innowacyjnych terminalach przeładunkowych bez użycia żurawia. Samochody i pociągi nie muszą na siebie czekać. W automatycznych terminalach cała operacja przeładunku wraz z typową odprawą nie zajmuje nawet godziny, a sam przeładunek trwa zaledwie 15 minut.
CargoBeamer oferuje zatem spedycjom i firmom logistycznym duże korzyści w zakresie wykorzystania mocy przerobowych, kosztów i warunków pracy. Dopuszczalna masa całkowita naczep transportowanych w systemie CargoBeamer wynosi 37 ton, natomiast w transporcie drogowym wynosi ona zaledwie 33 tony (masa całkowita z ciągnikiem to 40 ton). Ponadto zwiększa się wydajność transportu, ponieważ kierowcy jeżdżą już tylko na niewielkiej części całej trasy, zajmując się dowozem i odbiorem naczep z terminalu. Do dowozu i odbioru ładunków z terminalu w transporcie kombinowanym nie obowiązuje zakaz jazdy w niedziele, święta i wakacje letnie.
CargoBeamer to również korzyści ekologiczne — umożliwia redukcję emisji CO2 nawet o 60 procent. Każdy pociąg CargoBeamer zmniejsza emisję CO2 o 3.500 ton rocznie. Zużycie energii na każdy transport jest niższe nawet o 74 procent. Kolejną odczuwalną korzyścią dla społeczeństwa jest zmniejszenie korków, liczby wypadków i obniżenie wysokich kosztów bieżącego utrzymania dróg, co pozwala zaoszczędzić ponad 3 miliony euro na każdy pociąg rocznie.
MEGA Trailer auf dem Serienwaggon
Thomas Duvenbeck, właściciel i prezes zarządu spedycji Duvenbeck, podkreśla zalety systemu dla firmy logistycznej: „Dzięki CargoBeamer zmniejszamy naszą zależność od cen przejazdów autostradami i cen paliwa. Ponadto CargoBeamer jest łagodny dla naczep, dzięki czemu obniża się koszty napraw i przeglądów oraz zmniejsza zużycie opon. Ponadto mniejsze są obciążenia podatkowe, ponieważ naczepa i ciągnik pracujące w transporcie kombinowanym są zwolnione z podatku drogowego. Summa summarum CargoBeamer to przełomowe rozwiązanie zapewniające większą rentowność i ekologiczność w transporcie towarowym.”
O CargoBeamer
CargoBeamer to firma oferująca usługi logistyczne w dziedzinie transportu kombinowanego. Dzięki zaprojektowanym specjalnie do tego celu wagonom i automatycznemu systemowi równoległego przeładunku firma oferuje proste rozwiązanie do transportu kolejowego wszystkich naczep samochodowych, naczep Mega, chłodni i cystern, bez specjalnego wyposażenia technicznego do terminali suwnicowych. Wagony są przystosowane dodatkowo do przeładunku na terminalach kontenerowych, przez co otwiera się możliwość wykorzystania istniejącej, rozbudowanej sieci terminali do wszystkich naczep. Siedziba firmy mieści się w Lipsku.
Kontakt dla mediów CargoBeamer
Norbert Selle
Tel.: +49 175 180 5982
E-mail: norbert.selle@cnc-communications.com Web: www.cargobeamer.com
Działania
Zamów nasz newsletter
CargoBeamer AG © 2017
Strona startowa | CargoBeamer RSS RSS