Znajdujesz się tutaj: Start > Technologia > Wagony

Dopracowana technologia wagonów

Technologia terminali i wagonów CargoBeamer jest pomysłowa, wytrzymała i nieskomplikowana. Jako kompleksowy system CargoBeamer rewolucjonizuje transport kombinowany. 
Naczepy, których dotąd nie można było transportować koleją, wjeżdżają w wielkim stylu na tory. Korzyści z tego czerpią firmy transportowe, środowisko i społeczeństwo.

Przeczytaj, dlaczego CargoBeamer jest tak przyszłościową technologią:

Wytrzymałe wagony

W wagonach zastosowano sprawdzone elementy, jak np. standardowe urządzenia cięgłowo-zderzakowe. Nie wymagają one elektryki, hydrauliki i czujników. Dzięki temu są bezawaryjne i wytrzymałe. 
Standard-Zug- und -Druck-Einheiten von Schwab (VT 1g Puffer)
Wagony CargoBeamer są wyposażone w zderzaki amortyzujące typu „1g“ firmy Schwab VT z Schaffhausen (Szwajcaria). „1g“ amortyzuje przyspieszenia działające na naczepę również przy dużych uderzeniach najazdowych – to ważny warunek do transportu towarów delikatnych.

  
Standard-Drehgestelle Y25 und Knorr Bremse
Ze względu na to, że wagony posiadają dwa identyczne standardowe wózki Y25, a nie wózki Jacobsa, naciski na oś nie przekraczają 20 t, dzięki czemu można na nie ładować naczepy o masie do 37 ton. 
CargoBeamer Waggons im Zugverband
Wagony CargoBeamer można doczepić do dowolnego wagonu towarowego i każdej lokomotywy.
Wagony te spełniają wymagania skrajni wg UIC 505-1 i posiadają rozstaw czopów wózka zgodny z UIC 596-6, wynoszący 14.200 mm.
Seitenwände werden automatisch geöffnet und geschlossen
Boczne ściany wagonów można opuścić w dół, aby umożliwić wsunięcie na wagon platformy z naczepą. Po podniesieniu ścian stanowią one zabezpieczenie dla platformy i znajdującej się na niej naczepy.

Adapter do wagonu

Platformy

Platformy, swego rodzaju stalowe wanny, są wewnątrz płaskie, mają stały przekrój i opierają się na nawierzchni terminalu. Krawędź wjazdu na platformę jest wykonana w postaci rampy, aby było wystarczająco dużo miejsca na fartuch przedni samochodu. Wysokość jazdy nad nawierzchnią wynosi 102 mm.

Rozładunek i załadunek za jednym razem

CargoBeamer może składać się z maksymalnie 36 wagonów, ponieważ jego długość wynosi 700 metrów. Aby umożliwić szybki rozładunek i załadunek naczepy w platformach są przesuwane na wagony równolegle. Nie zajmuje to nawet 15 minut.
CargoBeamer działa niezawodnie nawet w ekstremalnych warunkach, jak upał, śnieg i lód, ponieważ nie ma w nim elementów wrażliwych na czynniki atmosferyczne. Zarówno latem, jak i zimą naczepy dotrą bezpiecznie do celu – omijając korki na autostradzie.

Platformy można podnosić żurawiem

Dodatkowa zaleta platformy CargoBeamer: posiada uchwyty dźwigowe i można ją przeładowywać również w terminalach obsługiwanych przez żurawie lub reach-stackery – nie wymaga żadnych szczególnych umiejętności operatora żurawia.
Przeładunek suwnicą
Przeładunek platformy CargoBeamer suwnicą w terminalu Duss w Lipsku
Wagony
CargoBeamer Serienwaggon 2011
  • mają dwa standardowe wózki Y25
  • nie mają wózków Jacobsa, dzięki czemu ich nacisk na oś nie przekracza 20 ton i można na nie ładować naczepy o masie do 40 ton
  • posiadają standardowe urządzenia cięgłowo-zderzakowe (Schwab Verkehrstechnik, zderzak typu 1g)
  • można doczepić do dowolnego wagonu towarowego i każdej lokomotywy
  • nie posiadają elektryki, hydrauliki i czujników
  • są niezawodne również w bardzo niskich temperaturach
  • spełniają wymagania skrajni wg UIC 505-1
  • posiadają rozstaw czopów skrętu zgodny z UIC 596-6 wynoszący 14.200 mm
  • współpracują z platformami posiadającymi uchwyty dźwigowe, umożliwiające ich przeładunek za pomocą żurawia lub reach-stackera
  • długość całkowita ze zderzakami 19,3 m
  • nacisk na oś przy załadowanym wagonie (naczepa 37 t) < 19 to
Dopuszczenia
  • 2010 Certyfikat WE TSI wydany przez Europejski Urząd EBC
  • 2010 Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji w Niemczech wydane przez EBA (Federalny Urząd Kolejnictwa)
  • 2011 Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji w Szwajcarii, Belgii i Austrii
  • 2012 Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji we Francji wydane przez epsf (Francuski Urząd Transportu Kolejowego)
  • 2012 Ministerstwo Kolei Litwie
Aktualne artykuły

CargoBeamer buduje w Wolfsburgu

29.11.2012 CargoBeamer wybuduje na terenie zakładów Volkswagen w Wolfsburgu pilotażowy terminal do przeładunku wagonów w transporcie kombinowanym.

CargoBeamer rozpoczyna transport

26.10.2012 Z Lipska w Niemczech do Calais we Francji
Osoba kontaktowa
Działania
CargoBeamer AG © 2017
Strona startowa | CargoBeamer RSS RSS